Meditacije za dušu i tijelo

Meditacija je jedna od najjednostavnijih i najmoćnijih tehnika koje možemo naučiti i imati izuzetno velike dobrobiti za zdravlje našeg duha i našeg tijela. I znanstveno su dokazani pozitivni učinci meditacije kako na mozak i psihu, tako i na cjelokupno zdravlje. Djeluje harmonizirajuće na čitavo biće i lijek je za dušu. Prakticiramo li meditaciju redovito, naše tijelo i naša duša će nam biti zahvalni na tome i uzvraćat će nam ljubavlju, mirom i zadovoljstvom.

Dobrobiti meditacije:

Fiziološki:
• Smanjuje razinu stresa
• Opušta, umiruje i smanjuje nervozu
• Normalizira povišeni krvni tlak i bilo
• Pomaže kod nesanice
• Povećava razinu energije
• Povećava izlučivanje seratonina
• Harmonizira rad endokrinog sustava
• Jača imunološki sustav

Psihološki i duhovni:
• Potiče unutarnji mir
• Povezuje nas sa našom intuicijom
• Povećava prihvaćanje sebe i ljudi oko nas
• Pomaže nam osvijestiti ljubav prema sebi
• Pomaže nam fokusirati se na sadašnjem trenutak
• Pomaže kod osvještavanja unutarnjih potencijala
• Širi našu svijest i mijenja percepciju

Kada i kako meditirati?

U bilo kojem trenutku tijekom dana, kada vam je to najzgodnije, izdvojite malo vremena za sebe, osamite se i opustite. Za meditaciju je potrebno mirno i tiho mjesto koje vama najviše odgovara, bilo da se radi o vašem domu ili nekom lijepom mjestu u prirodi. Možete pustiti i tihu muziku za meditaciju što će vas još bolje opustiti.

Kada ste pronašli svoju oazu za meditaciju, sjednite ili legnite, udobno se smjestite, zatvorite oči, udahnite nekoliko puta dubokim udahom kroz nos i izdahom kroz usta, osvijestite opuštanje jednog po jednog dijela tijela; možete krenuti od stopala, preko zglobova pa prema gore sve do tjemena, ili obrnutim redoslijedom od tjemena prema stopalima. Tiho nabrajajte u sebi redom dijelove tijela koje opuštate („Moja stopala se opuštaju, moji zglobovi se opuštaju“…). Pokušajte se ne fokusirati na misli, osluškujte svoje otkucaje srca i svoje disanje. Možete odabrati i temu meditacije, da li će to biti samo mir, trenuci bez negativnih misli i problema ili ćete željeti vizualizirati neki lijepi događaj, možda šetnju sa svojim duhovnim vodičem ili anđelima, ili pak ponavljati određenu riječ poput; mir, ljubav, blagostanje, sreća. Često u meditacijama možemo dobiti i odgovor na pitanja ili probleme koji nas trenutno muče; samo postavimo konkretno pitanje, kao npr. „Što trebam znati ili koji je sljedeći korak?“ Kroz meditaciju će stizati odgovori i pojačavati će se emocije vezane za odabranu temu. Vrlo je individualno da li ćete dobivati odgovore odmah ili tijekom idućih meditacija i dana, ovisno o tome koliko ste otvoreni i u mogućnosti potpuno se prepustiti.

Koliko je vremena potrebno?

Potrebno je vrlo malo vremena da bismo se opustili i doveli u meditativno stanje, dovoljno je za početak i samo pet minuta svakoga dana da se tijelo navikne na blagodati meditacije. Kasnije praksom možemo to vrijeme povećavati na 10, 20 ili 30 minuta, a po želji i duže.

Nikada ne možemo biti u stanju bez misli, jer prirodno je da one dolaze, odlaze, imaju svoj tijek, samo im dopustite da proteknu, da se stvaraju i nestaju..ne dajte važnost negativnim mislima poput ljutnje, straha, gorčine, tuge, samo im zahvalite i pustite neka prođu i zamijenite ih pozitivnim mislima i osjećajima. Kada takvim mislima ne pridajemo važnost i na njih ne vežemo emociju, one samo prolaze i odlaze.

Nema loše ili neispravne meditacije, postupak je vrlo jednostavan i primjenjiv. Što više prakticirate meditaciju to ona postaje uspješnija i djelotvornija, a vaše tijelo, um i duša će se veseliti i nagraditi vas srećom, ljubavlju i iscjeljenjem. U nama su svi odgovori na sva pitanja koja imamo. Kroz meditaciju ćete se još više povezivati sa sobom i iznenaditi će vas koliko ste mudri i koliko se možete brinuti o sebi samima. Opustite se i uživajte!

Nedavne objave

Odgovori